donderdag 23 oktober 2014

Blogverjaardag, hoe het allemaal begon en...

Jaaaa.. Precies een jaar geleden schreef ik mijn 1e blogbericht !!
Nu een jaar later, heb ik inmiddels al 52 blogberichten geschreven, 61 volgers en 22617 pagevieuws..
Echt geweldig, ik vind het nog steeds super om te doen!!

Ik ben normaal niet zo van de 'levensverhalen' vertellen op het internet (je vind ook weinig terug over mijn privéleven op mijn blogs), maar ik zal jullie een klein stukje vertellen over hoe ik begonnen ben met haken!
Dit is iets meer dan een jaar geleden. Ik ging door een erg moeilijke tijd. Net moeder geworden, wat me overigens erg goed af ging al zeg ik het zelf. Alleen 5 weken na de geboorte van mijn zoontje, ben ik mijn oma verloren aan die vreselijke rotziekte. Mijn oma was mijn alles (ik heb ook geen ouders meer, deze ben ik op jonge leeftijd al verloren), mijn band met haar was dan ook erg hecht en ik heb ook altijd voor haar gezorgd. 
Haar laatste 2 weken ben ik zelfs bij haar in huis gaan zitten om voor haar te zorgen en om nog zoveel mogelijk tijd met elkaar door te brengen. Je snapt wel, als je net bevallen bent en 24uur per dag voor 2 mensen moet zorgen (incl. borstvoeding) is dat best zwaar. Mijn zoontje kwam overigens met 1,5 week ook nog een week in het zkh te liggen met een blaasontsteking en is op de dag van de condoleance geopereerd aan zijn urineleider, maar op dat moment maakte me dat allemaal niks uit, ik wilde er voor beide 100% zijn. 
Achteraf heb ik dat uiteraard wel geweten.. En toen alles 'achter de rug' was stortte ik dan ook wel een beetje in! 
Ik kwam 'ziek' thuis te zitten (al was ik tijdens mijn zwangerschap mijn baan ook al kwijtgeraakt wegens bezuinigingen, ik werkte in de kinderopvang) dus ja, het zat me even niet mee allemaal.
Ik voelde me erg alleen, en begrijp me niet verkeerd, ik heb een super lieve vriend die er altijd voor mij/ons is en mij ook heel goed heeft bijgestaan en gesteund. Maar dat is toch anders dan een 'moeder-figuur' waar je eerste ervaringen mee kan delen en vragen aan kunt stellen! 
Ik ben wel heel erg dankbaar dat mijn oma Levi nog even heeft mogen meemaken, wat was ze trots!! Maar goed, een vechter als ik ben heb ik me hier doorheen geslagen.. en gelukkig gaat het nu weer goed met me, ik geniet nog elke dag van mijn moederschap en zie het leven ook weer positief in! :)


En hier heeft het haken dus ook een groot deel aan bijgedragen. 
Ik zocht een bezigheid, maar wist niet goed wat.
Op facebook was ik lid van een 'knutselhoekje' en daar zag ik weleens gehaakte spulletjes voorbij komen.. 
Ik dacht: Dat wil ik ook kunnen. Hoe gaaf zou het zijn als je zelf dekentjes, mutsjes, knuffels enz kan maken! :)
Toen ik mijn vriend vertelde dat ik wilde gaan haken moest hij lachen, voor mijn vrienden en familie gelde dat net zo, ik werd gewoon uitgelachen 'dat is toch voor oma's' kreeg ik steeds te horen! (nu zijn ze overigens me grootste fans en kunnen ze geen genoeg krijgen van mijn gehaakte creaties)
Ik dacht dan ook, wachten jullie maar eens af, haken is namelijk hartstikke hip!
Op naar de winkel voor een haaknaald en katoen, en daar gingen we dan.. 
Maar hoe moest ik beginnen, ik snapte echt niks van al die patronen. Dus op youtube filmpjes opgezocht en beginnen maar.. Nou dat was makkelijker gezegd dan gedaan, de eerste dagen vloog er regelmatig een bolletje door de woonkamer, hihi. Maar als ik iets echt wil dan ga ik er ook echt voor tot het lukt. Na filmpjes 100 keer te herhalen, stap voor stap kreeg ik het eindelijk onder de knie.. en toen.. tja toen was ik niet meer te stoppen haha!!
Ik vind er ook echt mijn rust in, normaal heb ik helemaal niet zoveel geduld, maar met kinderen en haken heb ik echt engelengeduld! :) Ik vind het heerlijk om de hele avond met een dekentje op de bank te haken, nieuwe dingen te proberen en het gevoel als iets klaar en goed gelukt is.
Nu een jaar later heb ik al zoveel leuke dingen mogen maken en de reacties die ik op mijn creaties krijg geven mij ook erg veel voldoening. Ja, ik heb me er helemaal in gevonden, het is ook echt een deel van mijn leven geworden!
En hier een sneakpeak voor mijn trouwe volgers.. Ik ben namelijk bezig met het opzetten van een eigen webshop! Ik hoop deze in dec/jan te kunnen gaan openen. Echt een droom die uitkomt, maar wel super spannend! Mijn hoofd stroomt over met ideeën en ik hoop echt dat het me gaat lukken!

Pfff.. wat een verhaal he, volgens mij heb ik nog nooit zo een lang bericht geschreven..
Nog 2 dingen en dan zijn we klaar hoor ;)

al eerst.. 
Hieronder 13 foto's (van elke maand 1), van creaties waar ik het afgelopen jaar over heb geblogd.
Okt. 2013
Deze stond in mijn eerste blogbericht. Dit waren ook 1 van mijn eerst gehaakte creaties

nov. 2013
Schilderijtje met gehaakte muisjes als kraamcadeautje!

dec. 2013
Wintersetje voor Kleine man

jan. 2014
Gehaakte earlybirdtjes voor couveuse kindjes.. 

feb. 2014
Ik besloot mee te gaan doen aan de CAL! (hier loop ik nu overigens een beetje mee achter)


mrt. 2014
Uiltjee

apr. 2014
Verjaardagskroon voor kleine man gemaakt die op Koningsdag jarig is.

mei 2014
Vrolijk kussentje

juni 2014
Leuk setje

juli 2014
rammelaars

aug. 2014
rompertje met stropdas

sept. 2014
de bobble heart blanket

okt. 2014
Tuto het appeltje (inmiddels ook het peertje gemaakt)

en tot slot!!
Bij een verjaardag hoort ook een traktatie!! :)
Ik ben bezig met een hele leuke Give away !!
Deze ga ik zaterdag plaatsen dus hou mijn blog goed in de gaten!! :)

Liefs,
x Angel x



12 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder bericht!! Ik herken mezelf in jouw verhaal. Kreeg gewoon kippenvel met het lezen hiervan...

    Groetjes,
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Stefanie, het leven gaat soms helaas niet alleen over roosjes.
      Maar het heeft me wel gemaakt tot de persoon die ik nu ben en daar ben ik best trots op, ik hoop dat voor jou hetzelfde geld! :)

      Verwijderen
  2. Gaaf, Angel! Je hebt echt talent, wat een mooie dingen heb je al gemaakt. De hartjes-deken vind ik zo mooi, mag ik vragen waar je dit patroon vandaan hebt en is dit moeilijk om te maken? Ik kan niet zo goed haken als jou en herken me in youtube-filmpjes en vliegende bolletjes wol door de kamer, hihi..maar ik zet door, net als jij! Onlangs een konijntje gemaakt en ben nu bezig met haar broertje, komt over een poosje op mijn weblog voorbij. Super, wat je allemaal maakt, ik blijf je volgen en owja..van harte gefeliciteerd natuurlijk met je 1-jarig bestaan van je blog!! Veel haakplezier en ik ben benieuwd naar je give-away!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Verie!
      Het patroon van de hartjes deken kun je op mijn blog terug vinden (een paar blogberichten terug) Het is een engels patroon en ik heb hem in het Nederlands vertaald en iets aangepast. Het maken is helemaal niet moeilijk, voor een beginner zeker goed te doen! Het is alleen wel veel werk haha..
      En mocht je er niet uitkomen, dan mag je me altijd een berichtje sturen!
      Ik ben benieuwd naar je konijntjes! :)

      Groetjes,
      Angel

      Verwijderen
  3. Jee tranen prikken toch wel in mn ogen als ik jou verhaal lees. Heftig hoor.
    Gelukkig gaat het nu weer goed met je en geniet je van het moederschap (en haken)

    Gefeliciteerd met je 1 jarig bestaan :D , je maakt echt super leuke dingen! (daarom volg ik je ook ;) ) Succes met het opzetten van je eigen webshop!
    grtzz Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Tineke!
    Wat leuk dat je ook een webwinkel hebt, ik ga een kijkje nemen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw, wat een verhaal zeg! Maar t maakt je tot wat je nu ben, en de trotse bezitter van een super blog, ik kijk geregeld maar niet elke week,(tijd hé) vandaar de wat late reactie. En de moeder van Levi, en dat is toch een rijk bezit ! Heeeel veel blog plezier,en dan hebben wij dat ook van jou, groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend heftig verhaal. Ik vind het ontzettend knap hoe je het hebt aangepakt! Je bent een sterke vrouw!
    Ik vind trouwens dat je onwijs leuke dingen maakt! Het ziet er ook zo mooi en netjes uit! Echt tof! Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heftig verhaal! Wat een leuk overzicht van het jaar! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen